неділю, 19 листопада 2017 р.

Навчання в науковій школі для педагогічних працівників на базі експерементальної лабораторії " XLAB" в Гйотингемі Німеччина

 З 29 жовтня по 5 листопада я навчалась в науковій  школі для  педагогічних працівників на  базі експеерментальної  лабораторії "XLAB".
Дана  лабораторія  знаходиться  в  місті  Гйотингем в  Німеччині.
Весь  курс  навчання  було  розділено  на  два  великі  блоки:нейрофізиологія та  молекулярна  біологія. На  заняттях  з  нейрофізиологіяї вивчали  особливості роботи   калій натрієвого насосу , особливості  його роботи в  залежності від структури та  будови мембрани.  На  практичних  заняттях навчались  виготовляти  капіляри та  проводити внутрішньоклітинне  фіксування потенціалу  спокою  мемебрани у  ооцитах  жаби. 
При  пропусканні  електричного  струму  через  ооцит  жаби визначали механізм  зміни  потенціалів калію  та  натрію. Реакції клітини на  зміну  сеердовища,  які  проводили додаючи  розчини  різних  солей.  Дифузію,  як  процес  спілкування клітини. Визначили , що  даний  процес  характерний  для  маленьких  клітин,  а  для  великих  використання  дифузії  як  джерела  для  спілкування  проходить  складно.

Особливості  будови  та  структури  нарвової  системи її відділів ,  виконання основних  функцій  вивчали на  нервовій  системі  пявки. Спочатку  ознайомились з  загальною  будовою  тіла. Було  зазначено  що  тіло  пявки  дуже  подібне  до  тіла  дощового  червяка. Вона  є  гемофродитом,  видільна  система знаходиться  по  довжині  всього  тіла  тварини. Пявка  має  дві  всмоктувальні  порожнини  які  між  собою  зєднані та  під  час  живлення  заповнюються  кровю  тварин.  Вони  догий  час ,  в  декілька  місяців,   можуть  знаходитись  без  їжі. Нервова  система  складається  з вузлів  та  меживузлів. Найрозвинутішою  частиною  нервової  системи  пявки  , є середня  її  частина  інші, що  знаходяться  на  кінцях  тіла, деференційовані клітини. На  практичних  заняттях  з  нервовими  клітинами, я  навчилась  за  допомогою  капіляра  заходити в нервову клітину  пявки  та  визначати  її  життєвий  потенціал, відповіді  на  подразнення,які  фіксувались  за  допомогою електростелографів.

  Ввивчивши  особливості  будови  органнів  зору  проводили  експеременти на  візуальній  системі  людини. Визначали лабораторно поріг  сприйняття частоти хвилі радіаційного  випромінювання  на  органи зору.
 Цікавими  були  занняття  з  мікробіології.  Нас  навчали руйнувати  мембрану клітини  бактерії  Есолі.
На  практичних  заняттях за  допомогою  сучасної  апаратури розрізали молекули  ДНК та  вжилювали  ці  частинки  в  генетичну   структуру бактерії.



На  практичних  заняттях  мені  також  довелося за  допомогою  електролізу цідити  через гелеве сито  порізані  частинки  молекули  ДНК.







четвер, 22 січня 2015 р.

Чабан  Наталія  Володимирівна
Завідувач  Підлісненською філією комунального  закладу " Олександрівське НВО№ 2". Олександрівської  районної  ради, Кіровоградської області.

Вчитель  біології  та  хімії.
Кваліфікаційна  категорія:  спеціаліст  вищої  категорії.
Звання: вчитель  методист.

Формування екологічних компетенцій в форматі « Школи сприяння здоров’я».


   Формування  екологічних  компетенцій  в  форматі   «  Школи  сприяння  здоров’я».


Здоров’я  людини ,  це  основне  надбання    яке  варто   берегти  за що  потрібно боротися.  А  якщо  здоров’я  цілого  колективу  залежить  від  окремих   людей  то  це  перш  за  все  і  велика  відповідальність.    Саме  тому  колектив     Підлісненської  загальноосвітньої  школи  ,  як  головний,  вибрав напрямок  роботи   по  створенню  моделі   школи  сприяння  здоров’я. (
 Так  як  головною  метою  роботи  колективу  школи  є  удосконалення  навчально-виховних  методик та  формування  культури  здоров’я   дітей ,  то  методи  і  прийоми  роботи  направлені  на  формування  всіх  значущих  здоров’я:   фізичного,  психічного,  морального,  соціального.  Та  значу  долю  займає  робота  по  формуванню  екологічної  культури.
На  формуванні  даних   компетенцій  я  зупинюся  більш  детальніше. Так  як  у  школі  сформувалась  ціла  система  роботи  по набуттю  учнями  навиків  екологічної  культури , що  дає  позитивну  мотивацію  на  здоровий  спосіб  життя.  В    роботі  даної  системи  початковим  етапом  є  робота    вчителів  придметників,  та  вчителів початкових  класів,  які  починаючи  з  першого  класу  на  уроках  з  навчальних  предметів  Я і  Україна,  Природознавства,  українська  мова,  образотворче  мистецтво, трудове  навчання,   поряд  з  застосуванням  здоров’я  зберігаючими  методиками  роботи, навчають  дітей   виконувати  досліди, спостерігати  за  природою  «  на    хвилинках  спостереження»,  складати  екологічні  паспорти, пишуть  казки,  розповіді  та  малюють  малюнки  про  природу,  що  сприяє  у   дітей  розвитку   практичних   навиків , та  вмінь.      Наступність  в  роботі  вчителів  початкових  класів  та  вчителів  придметників  полягає  у  більш  широкому  розвитку практичних  вмінь  на  уроках  біології,  хімії,  фізики,  географії  при  виконанні  науково  дослідницьких  робі.  При  підготовці  до  проведення  даних  форм  роботи  першочерговим  є -  вивчення  творчого  потенціалу  дитини, її  пізнавального  інтересу,  рівня  знань  з  предметів  теоретичного  матеріалу. (анкетування,  моніторинг)  Саме    на  даному  етапі  роботи має  можливість  розкрити  свої  здібності  кожен  учень  який  займається  науковими  дослідженнями. А  також показати навики  роботи  з  товаришами  в  групі  чи то  в парі  .  Тому  і  підбираємо  різнопланові  технології  роботи  з  дітьми  при  вихованні екологічної  культури  та  в  науковому  дослідництві.  Серед них  є:
*      Захист  авторських   екологічних  та  соціальних  проектів  : (  в першу  чергу  даємо  можливість  учням  випускних  класів  ,що  стоять  на  порозі  дорослого  життя , показати  свої  можливості  розкрити  вміння  не  лише  проводити  спостереження  за  природою здійснювати  моніторинг  серед  населення,  вміння  працювати  з  дорослими  та  керівниками  села,  а  і  зацікавити  роботою,  показати  які  необхідно  розвивати  навики,  молодшим  своїм  товаришам,  які  в  подальшому  стануть  наступними.  У  вирішенні екологічних,  соціальних, моральних  проблем  нашого  села,  школи,  району,  а  може  навіть  і  України).
*      Проведення  експериментальних  досліджень  як  окремими  учнями  так  і  групами  учнів:  ( свої  дослідження  учні  проводять  не  білля  школи,  а  як  правило  в  лісі,  вивчаючи  екологічні  особливості  росту  та  зникнення  трав’янистих  рослин,  екологію  окремих  тварин  лісу,  птахів,  які  в  достатній  кількості  поширені  на  території  села  Підлісного  так  і  рідкісних.  Дана  форма  роботи  не  лише  формує  практичні  уміння  та  навички  а  і  має  позитивну  мотивацію  на  здоровий  спосіб  життя.  Можливість захисту  наукових  досліджень  спочатку  на  рівні  шкільних  конференцій,  обласних  конкурсів  захистів науково – дослідницьких  робіт.  Виступів  на  рівні  Всеукраїнських  конкурсів  і  досягнення    позитивних  результатів,  участь  у  міжнародному  конкурсі  і  визнання  світовими  вченими  високого  рівня  проведення  досліджень , формує  в  дітей  не  лише  позитивні  емоції ,  а  формує  комунікабельну,  впевнену  у  своїх  знаннях  особистість.  ) 
*      Пізнавальні  екскурсії. Розроблення    екологічних  стежин: (  працюючи  за  даною  формою  роботи  у  дітей  формується  пізнавальний  інтерес,  обізнаність    з  видовим  різноманіттям  краю  в  якому  проживає  дитина. Кожен  учень  який  працює  в  при  розробленні  екологічної  стежини,  екскурсій    в  природі  ,  має  можливість  чітко  засвоїти  основні  правила  поведінки  в  природі   не залежно  від  місця  перебування.)
*      Використання  та  застосування  екологічних  тренінгів: ( при  проведенні  даної  колективної  форми  роботи  вчитель  не лише  здійснює  позитивну  мотивацію  на  здоровий  спосіб  життя дитини,  розкриваючи  психологічний  стан,  а  дає  основні  установки  впливу  конкретно кожної  людини  на  навколишнє  середовище  та  на  структурні  елементи  цього  середовища ).
Дані  та  інші  активні  форми  роботи дають  серйозний  результати  для  творчого  росту  учнів ,  вони  з  задоволенням  приймають  участь  в  різних  творчих  конкурсах, допомагають  молодшим учням та  і  досвідченим  бути  впевненому  в  собі,  а  також  впевнено  себе  почувати  при  дискусії  з  товаришами , за  умови  якщо  цьому  є  система.   
Формуванню  екологічної   культури,  позитивної  мотивації  на  здоровий  спосіб  життя  сприяє  участь  дітей в  роботі  учнівського  лісництва.  Проблема  екології  довкілля   вже  11 років  стоїть  у  центрі  уваги  нашого  шкільного  лісництва.  У  1997  році  було  створено дану  організацію  учнівського  самоврядування  яка  мала  за  мету  виховання  екологічної  культури  учнів,  розвиток   знань  лісової  справи,  та  формування  навиків  поведінки  в  природі .  Учнівське  лісництво  моє  свою  ієрархію  та  керівників  як  від  базового  підприємства,  Червоно – Нерубаївського  лісництва,   так  і  школи.   Екологічні  навики  в  школі  учні  одержують  на  заняттях   гуртків:  для  учнів  початкових  класів «  Основи  екології»  для  учнів  середніх  5-9  класів  «Основи  Валеології»  та  учнів  10 – 11  класів  «Основи  лісознавства».    З  основними  принципами  роботи  в  лісі  учні  мають  можливість  познайомитись  при  проведенні  практичних  робіт  з  лісознавства.    Під  час  навчання  в  гуртку  учні  вивчають  рослинний  та  тваринний  світ,  вчаться  працювати  з  різними  рослинами,  оберігати  їх,  та  знайомляться  з  рослинами  занесеними  до  Червоної  книги,  що  формує в  учнів   навики  бережливого  ставлення  до  природи,  сприяє  позитивній мотивації  на  здоровий  спосіб  життя. 
 Діти  засвоюють  основні  аспекти  дослідницької  роботи.  Яка  розрахована,  на  групові  та  індивідуальні  дослідження  та  тісно  пов’язана  з  роботою  вчителів  біології,  фізики,  хімії,  географії. Досвідчені  вчителі  професіонали  своєї  справи  вміло  направляють  хід  дослідження  на  предмет  одержання  позитивного  результату  учнями.  Практичні  роботи  дітей  це   не  лише робота  в  лісі,  а  це  перш   за  все  робота  в  шкільній  теплиці, парниках  по  вирощуванню  екзот,  на  квітниках  та в  шкільному  саду. 
Формування  естетичних  смаків   в  поєднанні  з  екологічними  ведеться    при  проведенні  озеленення  та  дизайну  шкільного приміщення.   Діти  мають  можливість  проявити свої  власні  смаки  та  подивитися  на  результати  своєї  праці  ,  а  це  в  першу  чергу  формує  позитивну  мотивацію  на  здоровий  спосіб  життя.
Сьогодні  ми   знаходимось на   шляху  розвитку  шкільної   моделі  своєї  школи сприяння  здоров’я і  пріоритетними  напрямками  діяльності  в  подальшій  роботі  нашого  педагогічного  колективу    будуть  розкриття  важливих   понять  екології  душі,   екології  взаємин,  екології  спільнот. 


зльоту учнівських лісництв, від 0.10.2010 року.