Охріменко Олена Володимирівна

Методичний офіс КЗ "Олександрівський ліцей №2"

Заступник директора з навчальної роботи
Охріменко Олена Володимирівна

Написати листа

Положення про методичну раду навчального закладу

12.02.2017 в 14:47 Методична рада 392 0

І. Загальні положення

1.1 Методична рада (МР) є колективним професійним органом, що поєднує на добровільній основі членів педагогічного колективу закладу з метою здійснення керівництва методичною роботою.

1.2 Керуючись визначеними концептуальними положеннями, підходами, ідеями МР покликана координувати зусилля структурних підрозділів методичної служби школи, творчих педагогів, спрямовані на розвиток науково-методичного забезпечення освітнього процесу, інноваційної діяльності педагогічного колективу.

1.3 МР є головним консультативним органом школи з питань науково-методичного забезпечення освітнього процесу.

1.4 Методична рада у своїй діяльності дотримується Конвенції про права дитини, керується законами України, рішеннями Уряду України, органів керування освітою всіх рівнів щодо питань навчально-виховної, методичної, дослідно-експериментальної та проектно-дослідницької діяльності, а також Статутом і локальними правовими актами закладу.

1.5 Термін дії даного Положення необмежений. Зміни чи доповнення вносяться в разі потреби, але не рідше 1 разу на 5 років.

ІІ. Завдання й основні напрямки діяльності методичної ради закладу

2.1 Методична рада створюється для:

2.1.1 координації діяльності предметних кафедр та інших структурних підрозділів методичної служби закладу, спрямованої на розвиток методичного забезпечення освітнього процесу;

2.1.2 розробки основних напрямів методичної роботи закладу;

2.1.3 забезпечення методичного супроводу навчальних програм, розробка навчальних, науково-методичних і дидактичних матеріалів;

2.1.4 організації дослідно-пошукової, інноваційної та проектно-дослідницької діяльності в закладі, спрямованої на освоєння нових педагогічних технологій, розробку авторських програм, апробацію навчально-методичних комплексів;

2.1.5 організації консультацій для педагогів школи щодо проблем удосконалення професійної майстерності, методики проведення різних видів занять, їх навчально-методичного й матеріально-технічного забезпечення;

2.1.6 розробки заходів щодо узагальнення і поширення педагогічного досвіду співробітників школи;

2.1.7 проведення педагогічних і методичних експериментів щодо пошуку й апробації нових технологій, форм і методів;

2.1.8 розгляду, узагальнення і затвердження матеріалів перспективного педагогічного досвіду творчо працюючих педагогів;

2.1.9 організації взаємодії з іншими навчальними закладами, науково-дослідними установами з метою обміну досвідом і новітніми технологіями в галузі освіти;

2.1.10 впровадження до навчального процесу сучасних навчально-методичних і дидактичних матеріалів, систем інформаційного забезпечення занять, інформаційно-бібліотечних систем.

ІІІ. Основні напрями діяльності методичної ради закладу

3.1 Аналіз результатів освітньої діяльності з предметів.

3.2 Розгляд і оцінка інтегрованих навчальних програм з досліджуваних предметів і узгодження їх з програмами суміжних дисциплін для більш повного забезпечення засвоєння учнями вимог державних освітніх стандартів.

3.3 Обговорення рукописів навчально-методичних  посібників і дидактичних матеріалів з предметів.

3.4 Підготовка й обговорення доповідей з питань методики викладання навчальних предметів.

3.5 Обговорення доповідей за методикою викладу принципових питань програми, обговорення й затвердження календарно-тематичних планів.

3.6 Обговорення методики проведення окремих типів уроку і змісту дидактичних матеріалів до них.

3.7 Розгляд питань організації, керівництва і контролю дослідницької роботи учнів.

3.8 Організація та проведення педагогічних експериментів щодо пошуку і впровадження нових інформаційних технологій навчання.

3.9 Розробка й удосконалення засобів підвищення наочності навчання, а також методики їхнього використання в навчальному процесі.

3.10 Удосконалення навчально-лабораторної бази (лабораторних і спеціальних класів, кабінетів).

3.11 Взаємні відвідування уроків як усередині предметної кафедри, так і між учителями різних предметних кафедр із метою обміну досвідом і вдосконалення методики викладання навчальних предметів. Вивчення досвіду роботи споріднених кафедр інших навчальних закладів і обмін досвідом роботи.

3.12 Вибір і організація роботи наставників з молодими фахівцями й малодосвідченими вчителями.

3.13 Розробка положень про проведення конкурсів, олімпіад, змагань з предметів.

IV. Організація роботи методичної ради закладу

4.1 Склад та чисельність методичної ради визначає педагогічна рада та затверджує директор навчального закладу.

4.2 До складу методичної ради входять: керівник ради, заступник керівника МР, секретар ради, члени ради.

4.3 Рада може формуватись із директора закладу, завідувачів заступників директора закладу, керівників шкільних предметних кафедр, творчих груп, керівників інших методичних структурних підрозділів закладу, досвідчених педагогів, педагогів – новаторів, наукових працівників, які співпрацюють зі школою, а також методистів районного методичного кабінету, інституту післядипломної освіти педагогічних працівників, наукових керівників інноваційних і дослідницьких проектів з числа викладачів ВНЗ і наукових співробітників, що працюють спільно зі школою в інтересах її розвитку, за їх згодою.

4.4 У складі ради можуть формуватися секції за різними напрямками діяльності (проектно-дослідницька, інноваційна, діагностична тощо).

4.5 Робота ради здійснюється на основі річного плану.

4.6 План складається керівником методичної ради, розглядається на засіданні методичної ради, узгоджується з директором закладу і затверджується на засіданні педагогічної ради.

4.7 Періодичність засідань МР визначається її членами, виходячи з необхідності (як правило, не менше 4-5 разів на рік).

4.8 Про час і місце проведення засідання керівник методичної ради зобов’язаний попередити членів ради.

4.9 За підсумками засідання МР виносяться рекомендації щодо реалізації рішень.

4.10 При розгляді питань, що стосуються інших напрямів освітньої діяльності, на засідання необхідно запрошувати відповідних посадових осіб.

4.11 За кожним обговорюваним на засіданні питанням ухвалюються рішення, де зазначаються шляхи та терміни їх реалізації. Винесення рішень фіксується в книзі (журналі) протоколів засідань.

V. Права методичної ради закладу

5.1 Методична рада має право:

5.1.1 виносити пропозиції щодо поліпшення навчального процесу в школі;

5.1.2 порушувати питання про публікацію матеріалів щодо кращого педагогічного досвіду, накопиченого на предметних кафедрах;

5.1.3 порушувати питання про заохочення педагогів за активну участь у дослідно-пошуковій, експериментальній, науково-методичній і проектно-дослідницькій діяльності;

5.1.4 рекомендувати вчителям різні форми підвищення кваліфікації;

5.1.5 висувати вчителів для участі у фахових  конкурсах.

VІ. Контроль за діяльністю методичної ради закладу

6.1 У своїй діяльності методична рада підзвітна педагогічному колективу закладу, несе відповідальність за прийняті рішення та забезпечення їх реалізації.

6.2 Контроль за діяльністю методичної ради здійснюється директором   закладу (особою, що ним призначена) відповідно до планів методичної роботи і внутрішньошкільного контролю.

Орієнтовні питання, які виносяться на розгляд методичною радою закладу

Засідання №1 - серпень

  • аналіз методичної роботи за минулий навчальний рік;
  • завдання методичної ради на новий навчальний рік;
  • затвердження плану роботи;
  • розподіл обов'язків між членами методичної ради;
  • про організацію роботи над єдиною науково-методичною проблемою;
  • затвердження планів роботи шкільних ПК на навчальний рік;
  • затвердження плану проведення предметних тижнів в навчальному році;
  • про підготовку до шкільної науково-практичної конференції;
  • обговорення нових навчальних програм з базових дисциплін, рекомендацій Міністерства освіти й науки України щодо викладання предметів, забезпечення методичного супроводу навчальних програм;
  • розробка навчальних, науково-методичних і дидактичних матеріалів;
  • про організацію роботи школи молодого вчителя;
  • обговорення нормативних документів з питань організації навчально-виховного процесу;
  • проведення первинної експертизи стратегічних освітніх документів.

Засідання №2 - жовтень

про роботу з обдарованими дітьми закладу, - звіт учителів про науково-дослідницьку роботу учнів, про підготовку учнів до участі в районних предметних олімпіадах, конкурсах учнівської творчості, - про організацію методичної роботи з учителями, які відчувають утруднення в організації навчально-виховного процесу, - про підготовку до проведення предметних тижнів, - про участь учителів школи в конкурсах фахової майстерності, - про організацію взаємовідвідування уроків, аналіз особливостей сучасного уроку, - огляд нормативних, директивних документів, новинок психолого-педагогічної літератури.

Засідання №3 - листопад

про організацію дослідно-пошукової, інноваційної та проектно-дослідницької діяльності в закладі, спрямованої на освоєння нових педагогічних технологій, розробку авторських програм, апробацію навчально-методичних комплексів і т.д., - про організацію взаємодії з іншими навчальними закладами, науково-дослідними установами з метою обміну досвідом і новітніми технологіями в галузі освіти, - огляд нормативних документів з питань організації навчально-виховного процесу, проведення первинної експертизи стратегічних освітніх документів.

Засідання №4 - січень

розробка технології контролю етапів викладання окремих предметів, - розробка заходів щодо узагальнення і поширення педагогічного досвіду співробітників, - про самоосвіту учителів закладу, - про затвердження методичних рекомендацій щодо випуску друкованої продукції педагогами закладу, ознайомлення з новинами методичної літератури, - огляд нормативних, директивних документів, новинок психолого-педагогічної літератури.

Засідання №5 - березень

про проведення педагогічних (методичних) експериментів щодо пошуку і апробації нових технологій, форм і методів навчання, -  про діяльність шкільних ПК щодо вдосконалення педагогічної майстерності та фахового рівня педагога, творчий звіт вчителів предметних кафедр, - про результати проведення предметних тижнів, - захист педагогічного досвіду педпрацівників закладу, про поповнення банку даних про досягнення психолого-педагогічної науки та перспективного педагогічного досвіду, - огляд нормативних документів з питань організації навчально-виховного процесу, проведення первинної експертизи стратегічних освітніх документів.

Засідання №6 - травень

про застосування на уроках діалогових автоматизованих систем і навчальних курсів, експертно-навчальних систем, демонстраційно-навчальних комплексів і т.д., розробка й удосконалення засобів підвищення наочності навчання (термінальних і дисплейних комплексів, макетів, стендів, діафільмів, таблиць і т.д.), а також методики їхнього використання в навчальному процесі, - про підсумки методичної роботи закладу в навчальному році, аналіз роботи педколективу над проблемними питаннями школи, - аналіз рівня результативності контролю за станом викладання предметів базового компоненту, - огляд нормативних, директивних документів, новинок психолого-педагогічної літератури.


Посилання на скачування: відсутні.

Всього коментарів: 0
avatar